Wat is gezond?

Het is allemaal de schuld van het Voedingscentrum met hun margarine. Niet verzadigd vet, maar suiker is het probleem. Low Fat High Carb is de oplossing. Hup, boter in je koffie. Echt niet, doe normaal! Dat is juist hartstikke ongezond. Ach man, het zijn gewoon de E-nummers, die zijn kankerverwekkend. Het is de industrie. Die werkt samen met de farmacie. De een maakt ons ziek, zodat de ander kan verdienen. Welnee, je moet gewoon glutenvrij eten. Brood is de dood. Tuurlijk niet. Melk, dat is namelijk de witte sloper. Je moet gewoon water met citroensap en Baking Soda drinken. Daar val je niet alleen van af maar het geneest ook kanker. En het helpt tegen al dat gif wat ze spuiten. Daarom moet je trouwens ook altijd voor biologisch kiezen.

Nieuwsflash 

Allemaal onbewezen, onzin en/of geneuzel in de marge!!!

Ondertussen

Het leidt enorm af van hetgeen er wél echt toe doet. Ondertussen sterven er in Nederland jaarlijks bijna 100.000 mensen aan kanker, hart- en vaatziekten en longaandoeningen. Deze drie chronische ziekten zijn verantwoordelijk voor twee derde van de doodsoorzaken! Ter vergelijking, jaarlijks sterven er zo’n 600 mensen in het verkeer.

Bewezen oorzaken qua leefstijl

Wat zijn dan wél de bewezen oorzaken van die doodsoorzaken? Roken, overgewicht, inactiviteit en ongezonde voeding. Toch rookt bijna een kwart van de Nederlanders nog, heeft inmiddels de helft overgewicht, beweegt bijna de helft te weinig en eet 98% ongezond (te weinig groenten en fruit, te veel geraffineerde koolhydraten en te veel vlees).

Bewezen oplossing

De bewezen oplossing is niet sexy, is niet nieuw en heeft geen nieuwswaarde. Maar de oplossing is wel heel logisch:

  • Rook niet
  • Zorg voor een gezond gewicht
  • Beweeg minimaal 30 minuten matig intensief per dag
  • Eet voldoende groenten en fruit (minimaal 250g groenten en 2 stuks fruit)
  • Kies voor volkoren producten (vermijd geraffineerde koolhydraten zoals wit-/bruinbrood, witte pasta, snoep, frisdrank, vruchtensap, etc.)
  • Eet vlees met mate (niet meer dan 500g per week, waarvan niet meer dan 300g rood vlees).

Hier slaat 98% van de Nederlandse bevolking de plank al mis. Doe je dit wel? Dan verlaag je het risico op een chronische ziekte met 80%! Zie het boek Gezonde keuzes, simpel gemaakt voor een uitgebreide toelichting, inclusief de wetenschappelijke referenties.

Om 0,5 - 1 kg per week af te vallen, hoef je echt niet op een dieet van worteltjes en water. Kleine gerichte en onderbouwde aanpassingen zorgen al voor maximaal resultaat. Ontdek welke specifieke aanpassingen dat zijn in jouw eigen eetpatroon. Lees meer....

Stop het geneuzel in de marge

Genoeg verwarring! Help mee het geneuzel in de marge te stoppen. Deel dit bericht 🙏.

#stophetgeneuzelindemarge

Ja, mensen kunnen mogelijk wat gezondheidswinst boeken door bijvoorbeeld te kiezen voor biologisch, maar dan hebben we het over de puntjes op de i. Laten we eerst eens zorgen dat mensen de basis goed op orde hebben. Verschuif de focus naar het zwaartepunt. Ofwel, hetgeen dat er écht toe doet. Dat betekent niet roken, zorgen voor een gezond gewicht, voldoende bewegen en gezond eten.

Hier valt pas echt dé grote winst te behalen!

#stophetgeneuzelindemarge